zaterdag 21 mei 2016

Max Miller in 'Schaduwspel: sneeuw

IJsbrands nieuwste post, afkomstig van de Max Miller Strips blog over de actiescènes in de sneeuw in aflevering 7 van Max Miller in 'Schaduwspel' in Eppo 10-2016:


Na het werken aan 'De Orde van de Blauwe Steen', en alle historische gebouwen die ik getekend had, wilde ik graag iets anders doen. 
Een verhaal in de sneeuw leek me wel wat: lekker veel wit, wat boompjes, bergen en vooral Max. Wist ik toen veel dat er uiteindelijk toch weer een behoorlijk ingewikkeld plot uit onze pen zou rollen, met veel decors, auto's, andere technische vervoermiddelen (verderop in het verhaal), moeilijke sportscenes en toch ook weer een behoorlijk ingewikkeld middeleeuws bouwwerk.



Natuurlijk ben ik daar zelf mede de aanstichter van door naar Wenen en andere delen van Oostenrijk af te reizen, daar heel veel documentatiefoto's te maken en deze om te zetten in technisch ingewikkelde tekeningen...


...en te bedenken dat matchfixing tijdens biatlonwedstrijden weleens spectaculaire scenes op zou kunnen leveren.


Toch ben ik blij dat we eindelijk aangekomen zijn bij een aantal pagina's in de sneeuw, het uitgangspunt bij het maken van dit verhaal.


Omdat Max niemand meer vertrouwt behalve Eva (en Joey), staat hij erop om in z'n eentje het parcours te verkennen om zo Joey veilig te laten skiën over het parcours.


 
Een overmoedige beslissing, want als hij langs het parcours eenmaal in aanraking komt met Oscar Wolvega die het van Hidde gestolen geweer in z'n handen heeft...


...kan hij niets anders dan dekking zoeken en hopen dat de boom voldoende veilig is voor de kogels die Wolvega op hem afvuurt.


Dit zijn heerlijke scenes om te tekenen. Veel actie, relatief weinig tekst en dus moet je als tekenaar alle zeilen bijzetten om de pagina's te laten knallen.




En dat gaat op de volgende pagina's nog lekker even door, maar dat is iets voor de volgende keer.

Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: