woensdag 9 september 2015

Donald, Max, Nieuwe vrienden en andere strips in Veldhoven

Een gloednieuwe locatie voor het Brabants Stripspektakel afgelopen weekend. Voor het eerst werd het jaarlijkse stripfestival in Veldhoven gehouden. En voor het eerst sinds lange tijd ook was er een officiele Donald Duckstand. En wat voor één: een meterslange tafel met vijf Duckstripmakers: Jan-Roman Pikula, Wilma van den Bosch, Tim Artz, Henrieke Goorhuis en ik.

Vanaf het begin ook werd aan de aanwezige Ducktekenaars om tekeningen van Donald en andere Disneycharacters gemaakt. En bij die tekening zaten ware kunstwerken. Henrieke tekende bovendien ook nog dierfiguren voor de bezoekers van onze stand.

Zelf begon ik niet met het signeren van een Donald Duck-album, maar met Nieuwe Vrienden. Voor zowel de hardcover als voor de educatieve softcover-editie was zaterdag veel belangstelling.
(Foto: Henrieke Goorhuis)

 Natuurlijk verwees ik ook iedereen door naar Eric, die in de Eppo-stand signeerde, maar later hoorde ik niet, dat niet iedereen die tekening nog heeft laten maken.
Verder bleken vooral de albums 'De grappigste avonturen van Donald Duck nr 34'  en het gloednieuwe album 'De spannendste avonturen van Donald Duck nr 5' populair te zijn. Donald, Katrien, Dagobert en Kwik, Kwek en Kwak, de belangrijkste Ducks heb ik allemaal wel een keer in album of in schetsboek getekend.
 
Ook op zondag bleek de Duckstand razend populair te zijn. Wilma, Tim en Henrieke maakten heel wat tekeningen, zowel Ducks als niet-Ducks en zelf mocht ik onder andere nog een Max Miller 2; De Orde van de Blauwe Steen voor Wilma signeren en een exemplaar van De verdronken paarden van Ameland.
 
 Verder veel Ducktekeningen in album, in schetsboek en op papier, waaronder deze voor Otto die helaas zondags niet had kunnen komen. Otto, nogmaals heel veel beterschap.
En toen, zondag om 15.40 uur, mocht ik het allerlaatste exemplaar van 'De grappigste avonturen van Donald Duck nr 34' signeren. Niet meer bij te bestellen, dus vanaf dat moment officieel uitverkocht.
Op verzoek van Joeri tekende ik zowel Donald als Joe in het album.
 
 Al met al dus twee heel geslaagde dagen afgelopen weekend in Veldhoven. En daarom wil ik in de eerste plaats natuurlijk Patrick en Herman en alle andere medewerkers van het Brabant Stripspektakel voor de gastvrijheid en de algehele verzorging. En verder Jan-Roman, Wilma, Tim, Henrieke, Joop, Herman, Fons, Dick, Eric, Noel, Romano, Rob,  Rene, Remco, Fons, Ferry, Ed, Andree, Rosie, Ine, Martin, Caroline en Robert voor de gezelligheid in en om de stand en tijdens het Brabants Stripspektakel. Ine en Martin eveneens bedankt voor het vervoer en de lift van en naar huis en het vervoer van de albums. En verder iedereen die ons zaterdag en of zondag met een bezoekje aan de stand heeft vereerd. Heel hartelijk bedankt allemaal! 

Geen opmerkingen: